Er is een verhaal van een vrouw die in het kraambed ligt en een zwaar gehandicapt kindje baart. Ze ziet het babytje en barst in snikken uit. Verscheurd door verdriet richt ze zich tot de hemel en roept ze in tranen: “Waarom ik?” Waarop de vroedvrouw antwoordt: “Waarom jij niet?”
Ja inderdaad, waarom jij niet? Goeie vraag, vind je ook niet? Boem, met beide benen op de grond. Want weet je wat het is? We hebben het soms niet voor het kiezen wat ons overkomt. Je krijgt het gewoon op je bordje en je hebt er maar mee te dealen. Dan maakt geld of status niets uit. Dat zie je dus met dat virus ook maar weer. Ook prins Charles moet er aan geloven.
Omgekeerde wereld
Het gekke is dat we soms ook andersom redeneren. Dat anderen blijkbaar wel een succesvolle carriere “verdienen” maar wij niet. Dat anderen ogenschijnlijk een bloeiende coachpraktijk runnen, maar dat het jou niet lukt. Waarom jij niet?
Waarom begin je wel aan een onderneming maar is een investering om je bedrijf te laten groeien opeens onbelangrijk omdat je partner het je afraadt? Waarom zou een ander wel een succesvolle business kunnen hebben en jij niet?
Jouw cliënt denkt ook zo
Misschien herken je dit wel bij jezelf. Maar ook jouw cliënt heeft van dit soort gedachten. Dat anderen meer waard zijn dan zij. Dat ze wel voor anderen moeten zorgen, maar zichzelf de moeite niet waard vinden om voor te zorgen. Maar waarom zij niet? Dit zijn bepaalde overtuigingen die zich hebben vastgezet in het bewuste brein. Je zou kunnen zeggen dat ze zichzelf de verkeerde kant op hebben gehypnotiseerd.
Je hebt er hypnose voor nodig om ze dan weer de goede kant op te hypnotiseren.
Want dat is waar hypnose namelijk heel mooi werkt. Van oude belemmerende overtuigingen weer nieuwe helpende overtuigingen maken.
Hypnose wanted
Heb je wel eens overwogen om te gaan werken met hypnose? Zodat jij je kunt onderscheiden als hypnosecoach en jouw dromen waar kunt maken. Dromen van een werkdag waar je met een tevreden gevoel de deur achter je sluit omdat je iemand wezenlijk hebt kunnen helpen. Van iedere dag werken met leuke klanten die komen omdat jij iets speciaals te bieden hebt. Want waarom jij niet?
Heeft deze post jou een nieuw inzicht opgeleverd? Wat doet dit met je? Laat het me weten in een reactie.