Als mijn hondje een praktijk zou hebben zou die zeer succesvol zijn. Iedere dag zie ik mijn hondje dingen namelijk doen waarvan ik me ineens realiseerde dat die heel belangrijk, zo niet essentieel zijn om een succesvolle business te hebben.

Wil je weten wat dat dan is? Ik zal ze hieronder voor je opsommen.

1

Het maakt niet uit wanneer, hoe vaak, hoe laat ik thuiskom, of hoe lang ik ben weggeweest Ik word altijd begroet met een enthousiasme waar ik meteen blij van word. Zelfs als ik maar een uurtje ben weggeweest krijg ik dezelfde enthousiaste begroeting.
Bovendien maakt het haar niet uit met welke stemming ik thuiskom, boos, verdrietig, gestrest. Als ik zo begroet word, voel ik me meteen weer vrolijk.
Zouden klanten er blij van worden denk je, om steeds weer met enthousiasme onthaald te worden, ook al komen ze al “honderd jaar“ of zijn ze een poos weggebleven? Zou het ervoor zorgen dat ze je trouwste klant worden?

2

Als er iemand thuiskomt of op bezoek komt snelt mijn trouwe viervoeter eerst naar haar speelgoedmand en zoekt daar niet zomaar een speeltje uit, maar het állermooiste speeltje, om dat vervolgens al kwispelend aan te bieden. Het is niet zo dat ze iedere keer hetzelfde aanbiedt, nee, iedereen krijgt weer iets anders wat ze speciaal voor diegene uitzoekt.
Hoe zou jouw klant zich voelen om constant zoveel waarde te krijgen, wat ook nog eens helemaal op hem of haar is afgestemd?

3

Mijn harige schatje is dol op eten. Ze doet er alles maar dan ook echt álles voor. Wanneer ze iets krijgt moet ze eerst gaan liggen en wachten tot ze het commando krijgt tot ze het mag eten. Wanneer ze dan ligt te wachten kijkt ze strak naar haar voerbak. Wat er ook gebeurt, ze houdt haar blik gericht op het eten. Wat er om haar heen ook maar gebeurt, ze wendt haar blik niet van het eten af. Niets maar dan ook niets kan haar afleiden. Of het nu om een minuut of een uur gaat.
Zou je dat laserfocus kunnen noemen? Ja toch zeker. Stel je eens voor als je dezelfde focus op je bedrijf zou toepassen, wat voor resultaten je dan zou behalen.

4

Ze wil niets liever dan dat ik gelukkig ben. Haar intenties zijn oprecht en zuiver. Geen moeite is haar daarvoor te veel. Ze laat merken dat ze graag bij me wil zijn. Al haar aandacht gaat naar mij. Ze geeft me het gevoel dat ik belangrijk ben voor haar.
Hoe zou het zijn als jij je klant zo kon laten voelen? Kijk eens naar de grote succesvolle bedrijven, hoe die dat invullen. Niet alleen in woorden, maar ook in daden. Ik noem even een paar slogans, kijken of je ze herkent.

“Alles voor een glimlach”
“Altijd op zoek naar de wow voor jou”

Zo zie je maar dat je veel kunt leren van mijn hondje. Als je deze principes toepast op je bedrijf en of je klanten weet ik zeker dat je (nog) meer succes hebt.
Overigens zitten er veel hypnotische elementen in deze tips, had je je dat al gerealiseerd? Want wat mijn hondje vooral laat zien is superfocus in alles wat ze doet. Of het nu om bedelen, jagen, spelen of smeken om lekkers gaat.
En hypnose is niets meer of minder dan hele geconcentreerde aandacht. Superfocus dus. Zie je de overeenkomsten?
Hypnose is dus overal in ons dagelijkse leven. Hypnose is echt super interessant en heel makkelijk om te leren ook. Wanneer jij ook meer wilt leren over hypnose kun je me volgen op social media, of natuurlijk één van onze opleidingen kiezen.

Heb je iets gehad aan deze mooie tips? Wat is het dat jij eruit hebt gehaald en gaat toepassen? Laat het weten in een reactie.

Ps. Mocht je mijn hondje willen volgen, ze heeft een eigen insta account.  just for fun 😉 TotallyTottie