Daar zit je dan, klaar om cliënten te ontvangen in je praktijk/bedrijf. Maar hoe zorg je ervoor dat ze jou weten te vinden? Uiteindelijk ben je dit mooie vak gaan leren om veel mensen te kunnen helpen toch?

Als je (meer) cliënten wilt hebben is het belangrijk dat mensen je kennen, leuk vinden en vertrouwen. Dat noemen we de Know-Like-Trust factor. Maar hoe zorg je daar nu voor?
Dat doe je door regelmatig een nieuwsbrief of blog te schrijven zodat ze jou leren kennen. En dat is nou net datgene wat voor velen een pain in the #ss is. Want als we schrijver hadden willen worden hadden we wel voor dat vak gekozen toch?

Writersblock
Toen ik net met nieuwsbrieven sturen begon zat ik voortdurend in een schrijverskramp. Een heuse writersblock van een paar jaar. Want waar moest ik in hemelsnaam over schrijven? En wat had ik nou eigenlijk voor interessants te melden?

Om jou dit te besparen heb ik een aantal inspiratietips op een rijtje gezet. Zo hoef jij niet meer je hoofd te breken over een onderwerp. Want geloof me, die zijn er genoeg.

Enkele ideeën om over te schrijven
1   Maak een vergelijking tussen één van jouw producten of diensten en vergelijk deze met die van je concurrent. Wat is er anders? Wat maakt jouw product of dienst uniek?
2   Wat was dit jaar de grootste uitdaging voor jouw onderneming? Denk daarbij aan een situatie of klant die echt een uitdaging was.
3   Vraag de leukste en meest interessante klanten of jij hen mag interviewen. Wijd hier een artikel aan op je blog.
4   Schrijf een artikel met hierin een checklist waar jouw klanten iets aan hebben. (Zoals deze tips 🙂)
5   Vertel iets over de toekomst van de branche waarin jij werkzaam bent. Waar staat het nu? En waar gaat het de komende 5 of 10 jaar naar toe?
6   Schrijf over een interessant nieuwsfeit uit jouw branche waar ook jouw cliënt wat aan heeft. Focus je hierbij op wat dit voor jouw cliënt kan betekenen.
7   Vertel over de laatste trends op jouw vakgebied.
8   Wat zijn de meest gemaakte fouten van jouw concurrentie?
9   Geef lezers een kijkje achter de schermen binnen jouw praktijk. Hoe ziet een werkdag eruit?
10 Vertel eens iets over het ontstaan van je praktijk. Waar kwam het idee vandaan en hoe kwam je op jouw bedrijfsnaam?

BONUSTIPS
11 Wat zijn de meest gestelde vragen van jouw klanten? Verzamel ze. Schrijf ze meteen op een Post-it en verzamel ze in een doosje. Beantwoord ze met regelmaat in je nieuwsbrief of blog.
12 Schrijf over wat jouw werk zo leuk maakt en waarom jij er zoveel voldoening uit haalt.

Ben jij nu geïnspireerd geraakt om te gaan schrijven? En welke van deze tips ga jij als eerste toepassen? Let me know.

Inspiratie
Inspiratie
Klop het zand uit je schoenen voor je naar buiten gaat

Wanneer je (net) voor jezelf begint kun je rekenen op vaak ongevraagd advies en soms zelfs kritiek van anderen.

Als je een zandkorreltje in je schoen hebt en je blijft daarmee doorlopen, dan zorgt zo’n klein korreltje op den duur voor een vervelend schurend gevoel. Hoe langer je er mee doorloopt hoe vervelender en pijnlijker het wordt. Tot de pijn uiteindelijk niet te harden wordt. Klop dus het zand uit je schoen voor je de deur uit gaat zodat je er niet mee rond blijft lopen. Kritiek is als die zandkorrel.

TIP

Als je nu enthousiast bent geworden om nieuwsbrieven of blogs te gaan schrijven, kijk dan eens op de inhaakkalender. Hier vind je alle bijzondere dagen per jaar op een rijtje. Nooit meer gebrek aan inspiratie.